Ošetrenie nákladných vozidiel a autobusov
Pôvodný podvozkový nástrek „z výroby“ vydrží na podvozku často kratšie ako dva roky súvislej prevádzky. Práve kôli tomu je dodatočný antikorózny nástrek týchto vozdiel, hlavne autobusov v monohých krajinách EU predpísaný legislatívne ako pravidelný, nakoľko sa jedná o hromadné dopravné prostriedky.
Pomer nákladov na ošetrenie takého vozidla k jeho obstarávacej cene je zanedbateľný, priam mizivý, no výsledný efekt veľký. Vhodná antikorózna ochrana dokáže výrazne predlžiť žvotnosť takého vozidla, zachovať jeho bezpečnost a v neposlednej rade aj hodnotu. Odstávka autobusu za účelom opravy skorodovaných podvozkových nosníkov znamená zásah do nosnej konštruckie čo vo finále smeruje ku generálnej oprave, ktorá je nočnou morou každého prepravcu.
Postup ošetrenia autobusu:
- Odstrojenie krycích podvozkových plastov
- Umytie povozku tlakovou vodou
- Odstránenie stôp korózie, oprava poškodených miest stabilizátorom hrdze
- Nástrek exponovaných miest oteru odolným materiálom(DINITROL 750, DINITROL 447, DINITROL 445)
- Ošetrenie dutín a otvorených nosníkov podvozku dutinovým voskom DINITROL 1000 cez predvolené otvory.
- U jazdených autobusov doporučujeme dvojstupňovú „vzlínavú“ ochranu, kedy najprv aplikujeme vysoko vzlínavý vosk, ktorý štrukturálne ošetrí napadnuté miesta a spoje.
- Aplikácia podvozkového vosku DINITROL 4942 alebo (4941 čierna) technológiou Airless metodou diferencovanej aplikácie.
- Nasadenie podvozkových krycích plastov.
- Označenie vozidla štítkom DINITROL s údajmi vykonaní ochrany